torstai 24. heinäkuuta 2014

Ole positiivinen!


Sain vihdoinkin tehtyä asian, joka on ollut jo vuosia to do - listalla. Heitin pois sosionomiopintojeni muistiinpanot. Niitä oli useampi mapillinen. Opinnoista on jo aikaa, valmistuin jouluna 1996. Olen minä niitä aika pitkään kyllä marinoinut. Ei enää kovin ajankohtaiselta tunnu vaikkapa vuoden 1994 ravitsemussuositukset eikä lastensuojelulaki 1980- 1990-luvuilta. Aika on mennyt eteenpäin paljon.


Mutta kyllä minä jotain ihan hauskaakin löysin käydessäni läpi monistenippuja. Olin käsin kirjoittanut paperiin näin:

Ole positiivinen!

Sano itsellesi joka aamu:

* tästä päivästä tulee hyvä
* selviän paremmin kuin luulen
* mikään ei parane huolestumalla
* en voi tehdä enempää kuin parhaani
* aina löytyy jotain ilon aihetta
* tänään teen jonkun iloiseksi
* elämä on ihanaa

Alla luki ryhmänohjaajani nimi. Hän oli ilmeisesti jaellut näitä elämänohjeiksi uusille opiskelijoille. Ja ihan hyviä ohjeita, eikö vain?

ps. jos joku muistelee, että olen maininnut olevani toimintaterapeutti, niin olen myös sitä. Ensin opiskelin sosionomiksi ja muutaman työvuoden jälkeen kutsuivat amk - opinnot uudelleen ja opiskelin toimintaterapeutiksi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit ilahduttavat aina!