torstai 26. maaliskuuta 2015

Huiske-lauluja


Huiske-lauluja on Lasten Keskuksen uusi cd-levy, joka liittyy Huiske - esiopetuspakettiin. Huiske on elämyksellinen, eheyttävä, mielikuvitusta ruokkiva ja lasta osallistava esiopetusmateriaali.

Huiske-äänite sisältää uusia, raikkaita ja laadukkaasti toteutettuja lastenlauluja. Laulut tuovat iloa, valoa, huumoria ja huisketta lapsen elämään. Levy sisältää myös instrumentaalimusiikkia tunnelmointiin ja musiikkiliikuntaan. Huiskeen laulut laulaa Vuokko Hovatta.


Sain cd-levyn arvostelukappaleeksi Lasten Keskuksesta. Ihastuin cd-levyyn heti ensisoitolla. Olen siinä mielessä lastenmusiikin suurkuluttaja, että etsin jatkuvasti laadukkaita lastenmusiikkeja soitettavaksi liikuntaleikkitunneilleni ja jumppiini. Huiske-äänitteeltä ryhmissäni on soinut jo "Härdelli", jonka tahdissa on pyöritty niin vauvaryhmissäni kuin isompien lasten tunneilla. "Kehtolaulu" on ollut mukana loppurentoutuksissa. Olemme seikkailleet ryhmissäni myös "Avaruuden onkaloissa".

Pojatkin ovat saaneet osansa Huiskeesta, se kun on soinut meillä viime päivinä aika usein. Härdelli karuselli -  laulu on heillä saanut muodon "Härdelli karu Shelli" tai "Härdelli karu selli". Huvitusta pojissa on aiheuttanut myös "Mökötyslaulun" sanat: "Pimeessä pilvessä pimeä on pää, pimeestä pilvestä sataa. Kiukkuinen mieli ja kiukkuinen sää surkeeta kulkee rataa. Minua minua mökö-mökötyttää, tahdon mököttää rauhassa..... " Oma suosikkini on "Härdelli". Pidän myös "Kasvulaulun" sanoista.

Luulen, että tähän cd-levyyn tulee ihastumaan moni lapsi ja aikuinen. Ainakin meillä tästä on tykätty.

4 kommenttia:

  1. Hih, luulen, että mökötyslaulu sopisi ainakin sadepäivinä meikäläiselle :D
    Pitääpä antaa tälle cd:lle mahdollisuus! Itse olen vähän huono kuuntelemaan uusia lastenlauluja - olen vähän liian kiintynyt vanhoihin tuttuihin, jotka jo osaan. Mutta lapsillehan kaikki laulut ovat vielä uusia, ja heidän takiaanhan täällä lastenmusiikkia kuunnellaan ja lauletaan ;)
    Kiitos vinkistä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen varma, että moni samastuu mökötyslauluun. Minä olen pitänyt Huiskeesta ja ylipäänsä tykkään laadukkaasta lastenmusiikista. Ja musiikin pitää olla hyvää, kun sitä monta kertaa viikossa soitan liikuntaleikki- ja jumppatunneillani. Mitä tahansa rallatuksia ei kestäisi kuunnella monta tuntia viikossa.

      Poista
  2. Joo on ihania kappaleita varmaan vanhoja lasten levyjä on paljon kuunneltu. Salli.moilanen36@gmail.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Levyllä on kivoja, raikkaita ja uudenlaisia lauluja. Meillä tästä on tykätty.

      Poista

Kommentit ilahduttavat aina!