keskiviikko 21. lokakuuta 2015

Mitä kuuluu pilates-kurssilleni?


Kirjoitin muutama viikko sitten Iloa pilatekseen - verkkokurssista, jota olin aloittamassa. Minulla oli kahtalaisia ajatuksia kurssiin liittyen. Toisaalta ajattelin, että ihanaa kun on mahdollisuus tehdä pilates-harjoittelua kotona, koska meillä lähimaillakaan ei ole pilates-tunteja. Toisaalta mietin, miten motivoidun tekemään harjoitukset kotona, kun kukaan ei ole tsemppaamassa ja vahtimassa treenejäni.

Mitä nyt kuuluu? Olenko treenannut ahkerasti? Tulee heti olo, että nyt selitellään ja kunnolla....kurssi on ollut ihana ja videot hyviä. Joka kerta kun olen tehnyt harjoitusvideon olo on ollut hyvä. Mutta...kun ei sille videon tekemiselle ole meinannut muka löytää aikaa. Kurssin alkaessa oli poikkeusviikko, kun mies oli Intiassa, esikoinen leirikoulussa ja minulla paljon töitä. On ollut hiljaisuuden retriittiä ja viikonloppuisinkin on ollut kursseja tai töitä. Ja olen ollut myös kipeänä. Eli kurssin videoiden tekeminen on jäänyt ihan liian vähäiseksi.


Videot ovat olleet hyviä ja harjoitukset monipuolisia. Pilastes-hengitys tuntuu edelleenkin vähän vaikealta, taidan tehdä hengityksen usein juuri päinvastoin kuin pitäisi tehdä. Nyt olen alusta alkaen saanut tehoa treeneihin, ei ole ollut kertaakaan oloa, että eihän tämä tunnu missään. Minua on huvittanut se, että joka kerta kun ohjaaja on sanonut "ole tarkkana ettet pure hampaita yhteen" huomaan puurtaneeni harjoitusta hampaat irvessä. Jokaisen videon lopussa on lyhyt rentoutus, erityisesti olen tykännyt kolmannen videon lopussa olleesta hoitava hengitys - rentoutuksesta.

Luulen, että tulen ostamaan videot itselleni, sen verran hyviä ja tehokkaita ne ovat olleet. Ja kuinka se onkaan niin, että vaikka tiedostaa esim. pilates-treenin hyödyt itselleen, niin siihen on vaikea löytää arjesta aikaa, kun ei ole tiettyä kellonaikaa eikä ohjaajaa pitämässä huolta, että treeni tulee tehtyä. Silti uskon, että nämä nettipohjaiset jooga/pilates jne kurssit ovat hyvä juttu. Jatkan treenejä ja toivon löytäväni niille jatkossa helpommin aikaa arjestani.

* tämä on blogiyhteistyö, olen saanut kurssin alennuksella.

4 kommenttia:

  1. Minä teen kotona jooga harhoituksia (ihan telkkarista tallennettuja Namaste Yoga ohjelmia) telkkarin ääressä. Joskus herään aamulla aiemmin, joskus teen kun lapset ovat menneet nukkumaan. Vaikeaa on vain aloittaminen, mutta aina kun on saanut harjoituksen tehtyä on tosi hyvä fiilis. :)
    Kivalta vaikuttaa tämä pilates vaihtoehto!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kun sinä olet löytänyt sopivan ajankohdan joogatreenien tekemiseen. Minä olen niin aamu-uninen, etten jaksa herätä aamulla aikaisin. Monesti iltaisin lasten käytyä nukkumaan selailen nettiä tai luen kirjaa. Pitäisi löytää joku ajankohta pilates-treeneihin. Se on totta, että aloittaminen on vaikeaa, mutta kun on saanut tehtyä harjoituksen, on hyvä fiilis.

      Poista
  2. Noissa verkkoharjoituksissa on tietenkin aivan loistava puoli se, että ne eivät ole aikaan tai paikkaan sidottuja. Omalta kohdaltani veikkaisin, että alkuun pääsy olisi vaikeaa. Koska ne eivät ole aikaan sidottuja, voi aina hoitaa yhden tai kaksi juttua ensin ja sitten onkin koko päivä hurahtanut sormien välistä. Mutta koska tuollaisia harjoitusmuotoja tulee lisää, niin ilmeisesti iso osa potentiaalisista asiakkaista ei kärsi samasta aloittamisen vaikeuden syndroomasta kuin minä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Monet kokevat nämä nettipohjaiset kurssit hyvinä, kysyntää tuntuu olevan. Minun kohdallani ongelma on ollut juuri se, että kun treeni ei ole aikaan ja paikkaan sidottu, olen vielä hoitanut tuon ja tämän jutun ja sitten huomaankin, etten nyt enää ehdikään tehdä harjoitusta. Ja onhan käynyt niinkin, että olenkin rojahtanut sohvalle sen sijaan, että olen aloittanut pilates-treenin. Eli joo, samanlaista aloittamisen vaikeutta on minullakin.

      Poista

Kommentit ilahduttavat aina!