sunnuntai 11. maaliskuuta 2018

Blogini 4 v synttärit (ja arvonta)


Siitä on nyt 4 vuotta, kun aloitin blogini. Uskomatonta, miten nopeasti vuodet ovat menneet. Muistan edelleenkin sen hetken, kun päätin julkaista ensimmäisen blogikirjoituksen. Olin jo pari vuotta pyöritellyt mielessäni blogia, mutta ajattelin, että en osaa tehdä sitä teknisesti ja minua vähän pelotti myös ajatus julkisesta kirjoittamisesta. Tuolloin 4 vuotta sitten tiesin, että minulla on tulossa iso elämänmuutos. Tiesin, että tulen loppukeväästä irtisanoutumaan työstäni ja perustamaan myöhemmin yrityksen. Ajattelin, että haluan kirjoittaa muistiin näitä asioita ja tunnelmia. Ja siitä se lähti.

Edelleenkin matkassa on lukijoita, jotka ovat olleet mukana blogini ensimetreistä alkaen. Kiitos teille! Oma blogini alkoi sillisalaattina ja edelleenkään en fokusoi mihinkään tiettyyn teemaan, vaan kirjoittelen sekä hyvinvoinnista, lukemistani kirjoista, yrittäjyydestä että myös ihan perheemme kuulumisista.


Kun luen blogivalmentajien vinkkejä blogiin, niin tämä blogi on täysin pielessä monessa suhteessa. Blogivalmentajat kirjoittavat, ettei ketään kiinnosta sillisalaattiblogit eikä toisten kuulumiset. Minä olen kait kummallinen, sillä minua kiinnostaa. Silloin, kun ihminen siellä blogin takana on tullut tutuksi, kyllä minua kiinnostaa se, mitä hänelle kuuluu ja millaista hänen elämänsä ja arkensa on. Etenkin, jos tämän bloggaajan elämä jotenkin liippaa omaani, hänellä on vaikkapa samanikäiset lapset, hän on yrittäjä tai joku muu asia tekee hänestä sellaisen, että pystyn samastumaan hänen elämäänsä.

Viimeisen vuoden ajan olen pyöritellyt varmaan lähes kuukausittain mielessä sitä, että lopetan tämän blogin. On ollut olo, ettei aika riitä tähän. On harmittanut, kun en ole ehtinyt päivittää blogia niin usein kuin haluaisin. On harmittanut, kun en ole ehtinyt kommentoida toisten blogeja. Nyt olen alkuvuoden ajan pohtinut paljon omaa ajankäyttöäni ja sitä, mihin haluan aikani käyttää. Totesin, että yksi asia, mihin haluan aikaani käyttää, on tämä blogi. Sain myös vihdoinkin uudistettua blogini bannerin ja se toi itselleni paljon uutta virtaa ja intoa.


Olen saanut tämän blogin kautta aivan mahtavaa tsemppausta yrittäjyyteen liittyen, paljon tukea ja tietoa silloin kun kirjoitin esimerkiksi esikoisen keliakiasta ja on tuntunut hyvältä myös ne saamani viestit, jossa on kiitelty, kun olen esitellyt jonkun kirjan ja kirjan lukeminen on tuonut oivalluksia myös tämän palautteen lähettäjän elämään. Lisäksi tämä blogi toimii oivana muistin tukena siitä, mitä omassa elämässäni on tapahtunut ja millaisissa fiiliksissä on liikuttu vuosien varrella. On ollut mukavaa myös tavata muutama ihminen, johon olen tutustunut ensin nettimaailman eli bloggaamisen kautta. Blogini on saanut tosi vähän ikäviä ja ilkeitä kommentteja ja silloin harvoin kun niitä on tullut, ne ovat aina olleet anonyymejä.

Nyt on aika 4 v synttäriarvonnan. Ostin arvottavaksi vihkon ja kolme korttia. Kissavihko ja  You are beautiful, strong & worthy enough - kortti on ostettu Korson aseman puodista, josta olen kirjoittanut myös blogitekstin Vauvalahjaa ostamassa.  Anne-Mari Westin kaksi korttia ostin lähikaupasta.



Arvontaan voivat osallistua kaikki blogini lukijat (blogger - liity sivupalkista, bloglovin, facebook). Arvonta alkaa nyt ja päättyy su 18.3. klo 21. Arvontaan voi osallistua kommentoimalla tätä postausta täällä blogissa tai facebookissa. Onnea arvontaan!

Kiitos, kun seuraat blogiani! On ihanaa tietää, että blogitekstejäni luetaan ja kommentoidaan.

18 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Onnea! Jatka samaan malliin, kivoja kirjoituksia :)
      Mukana arvonnassa :)

      Poista
    2. Kiitos ja onnea arvontaan! Sama linja jatkuu blogissa, nyt pyrin kirjoittamaan vähän useammin kuin esim. viime syksynä.

      Poista
  2. Blogiasi on mukava lukea! Ajtuksesi vaikuttavat niin viisailta mutta uskallat tuoda esille epävarmuuksiakin. Onnea jo pitkästä blogiurasta! Kiva, että jatkat. Pidän itse blogin pidosta ihan todella paljon. Mutta se on myös aikamoinen aikasyöppö omalla kohdallani ja olen myös paljon miettinyt blogini tulevaisuutta. Päätyen aina siihen, että haluan jatkaa sen kirjoittamista. Itse olen tässä neljänkympin kynykselläkin yhä vähän etsimässä itseäni erityisesti ammatillisesti. Maailmassa on niin monta suuntaa, johon mennä, etten oikein osaa valita. Valintojen teko olisi ollut hyvä oppia vähän nuorempana mutta jatkan varmaan osin vähän sattumien mukana kulkemista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Minä juuri tuolloin neljänkympin tienoilla irtisanouduin vakituisesta työsuhteesta ja lähdin nykyiselle polulleni.

      Blogi vie aikaa, mutta kyllä se myös antaa paljon. Siksi olen päättänyt, että jatkan tätä blogia, vaikka pääpaino minulla on koko ajan yritystoiminnan kehittämisessä.

      Poista
  3. Ihan mahtavaa, että vielä löytyy ns. sillisalaattiblogeja; niitä paikkoja joissa kirjoittajan ääni tuntuu ja oma persoona näkyy. Paikkoja jossa lukija voi olla kuin kyläilemässä tutun luona eikä pelkkänä mediatuotteen tarkoin harkittuna ja
    kohdistettuna kohderyhmänä.
    Onnea ensimmäisistä neljästä vuodesta, tulkoon moninkertaisesti lisää!! Mukana myös arvonnassa.
    vuosikerta (at) live (piste) fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Minä olen samaa mieltä sillisalaattiblogeista. Itse pidän lukea ihan tavallisista asioista. Yritystoiminnassani kohdennan blogiani enemmän, mutta tämä saa olla juuri näin kun on. Ilman tiettyä kohderyhmää ja kaiken optimointia.

      Onnea arvontaan!

      Poista
  4. Onnea blogille! Blogisi on ihanan piristävä :)
    s.kansakoski(at)luukku.com

    VastaaPoista
  5. Paljon onnea! :)
    Villavalkea@yahoo.com

    VastaaPoista
  6. Onnea 4v!Olisikohan blogit kokeneet hiukan taantumaa.Esim.yhteistyökuvioita ei ole niin tarjolla kuin ennen.Mutta postaile silloin kun ehtii,ei stressiä jos ei ehdi päivittämään!Ihana arvonta ja muksna siinä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Minä en osaa sanoa, ovatko blogit kokeneet taantumaan. Itselläni yhteistyökuviot ovat olleet pitkälti kirjoista kirjoittamista eli arvostelukappaleita ja niitä tulee ihan entiseen malliin minulle.

      Minulla on nyt ajatuksena kirjoittaa useammin, mutta stressiä en tästä blogista ota.

      Poista
  7. Onnea blogisynttäreiden johdosta!
    tanja.dahlstrom@kolumbus.fi

    VastaaPoista

Kommentit ilahduttavat aina!